Salento en Medellin

3 juli 2017 - Medellín, Colombia

Gister was een echte reis dag eerst zeven uur met de bus van Bogotá  naar Armenia dan nog één uur met een klein busje naar Salento en hier heb je mooi uitzicht op de bergen. Salento light in het koffiegebied van Colombia en we bezoeken een koffieplantages. Ik heb koffie gepukt, een bamboeladder beklommen, aan twee verschillende koffiemolen gedraaid. Een om de schillen van de koffiebonen te halen de ander om de koffiebonen te vermalen. Het was een interessante koffietour.
De dag erna zijn we gaan wandelen en ik mocht op een paardje. We gingen naar een finca op 3400m (een finca is een boerderij). Het was daar heel koud we moesten met kleren aan slapen en we hebben gezien hoe ze de koeien melkte. Terug heb ik zelf gewandeld.
De dag erna zijn we naar de thermale baden in San Vicente geweest we gingen er s ‘avonds pas heen.  Het was op 2400m hoogte. Het was heel erg ontspannen en leuk. Goede voorbereiding voor de dag dat we naar de gletsjer gingen wandelen. Dat vond ik heel erg… (kut, dat mag ik niet van mijn moeders schrijven).  Het zag er uit als een ski piste.
De reisdag naar Medellin gingen we 7 uur met de bus, maar het werd langer want de bus kreeg een lekke band. We kwamen aan bij ons appartement, we zijn snel gaan eten bij een restaurantje op straat.
De volgende dag gingen we Bas zijn verjaardag vieren. We hebben lekkere taartjes gegeten. S’ avonds trakteerde hij ons op het avondeten.

1. Opa en oma:
    3 juli 2017
    Spannende vakantie Moene. Goed dat je het allemaal opschrijft, want het is zo veel dat kan je nooit onthouden. Maar met je verhaal en de foto's kan je later altijd weer herinneringen ophalen. Een goede reis verder hoor, lieve groet van opa en oma.
  2. Lieuwe:
    3 juli 2017
    Leuk, Moene ! Echt lang reizen, 8 uur om precies te zijn! & koffie plukken was vast en zeker ook heeeeeeeeeeel leuk !!! hoe koud was het daar eigenlijk ongeveer, Moene ?
    [wat voor smaak taart vond jij eigenlijk het lekkerst ?]

[&]=het belangrijkst;]
  3. Lieuwe:
    3 juli 2017
    ik had de vorige mail gestuurd
  4. Lieuwe:
    3 juli 2017
    de vorige mail had ik gestuurd en ik wil weer eens afspreken!

veel plezier verder en groetjes van Lieuwe
  5. Fons:
    6 juli 2017
    Ha Moene, lijkt me ook behoorlijk k.. ga je naar een warm land loop je op een skipiste.
    Groet Fons
  6. Ainoa:
    10 juli 2017
    Hoi Moene ,
    Met de klas gaat het goed.
    Ook met jou?
    Mij lijkt het daar leuk.
    doei Ainoa
  7. Bassie:
    11 juli 2017
    Wat was het gezellig met jou!