Laatste weken Peru

23 augustus 2017 - Puerto Maldonado, Peru

Na het Titicaca meer zijn we met de bus naar Cusco gegaan. Cusco vond ik een gezellige en mooie stad. Daar hebben we ook het EK vrouwenvoetbal gekeken de finale. We waren zo blij dat Nederland gewonnen had dat we heerlijke taartjes gingen eten. Na Cuzco gingen we naar de heilige vallei en gingen we naar ruïnes bij het plaatsje Ollantaytambo. We waren samen met een ander gezin uit Nederland. Dat was heel gezellig. De volgende dag begonnen we aan de koffietour. Dat is een wandeltour om bij de Machu Picchu te komen van 3 dagen. We hebben 2 koffieboeren bezocht, waar we ook bleven slapen. S’ ochtends gingen we wandelen en s’ middags kregen we een rondleiding over de plantage. Bij een boer mochten we zelf koffie plukken en de bonen roosteren en malen. Het is best veel werk om een koppie koffie te maken! De 3de dag zijn we met de trein naar Aguas Calientes gereden. En de volgende dag naar DE MACHU PICCHU dit heeft maar een woord nodig het was PRACHTIG.
S' middags zijn we met de trein terug gegaan naar Ollantaytambo en daar hebben we de dag erna lekker gechild. Tijdens de rit naar Cusco gingen we naar zout vlaktes en een laboratorium van de inka’s.
Na drie leuke dagen Cusco zijn we met de bus naar Puerto Maldonado gereden. Deze mooie busrit van 10 uur ging over prachtige bergruggen naar de Amazone.
In de Amazone hebben we gedaan: naar een botanische tuin, een hoge bomen wandeling, de canopy walk, naar een meer om vogels te spotten en in het zwembad gelegen.
We hebben ook 2 dagen vrijwilligerswerk gedaan in de Amazone shelter. Dat was enorm leuk. Daar waren allemaal dieren, vooral apen, toekan’s, macaw's een hertje en er was een speciale gast. Dat was een baby poema waarvan de moeder doodgeschoten is. We hebben het eten voor de dieren klaar gemaakt en de dieren eten gegeven. En toen we weg gingen toen vond ik het heel lastig om afscheid te nemen van al die dieren. Ergste van de macaw's, toekan’s en de babypoema. Ik heb een macaw veer en een veer van Timo de toekan gekregen. En ik heb een naam voor de baby poema bedacht, want alle dieren hebben een naam. Hij heet nu Yudi.
Morgen gaan we naar Lima en dan weer naar huis. Leuk dat je op mijn blog gereageerd heb en ik kom er weer aan. Daar heb ik zin in en wil ook iedereen weer zien. Bay bay.

foto's zijn helaas vanwege de slechte WiFi niet te uploaden. Houden jullie te goed!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bassie:
    25 augustus 2017
    Heb je Yudi niet stiekem in je rugzak gestopt?
    Bay bay besos Bas