Cano cristales

11 juli 2017 - Lima, Peru

Op de 3de juli gingen we naar La Macarena dat is een heel afgelegen dorpje. Het licht bij het natuur park Los Llanos en in dat park ligt DE CAÑO CRISTALES !! Op dag twee gingen we wandelen in DE CAÑO CRISTALES !! dat is een gebied met heel veel rivieren. De meesten rivieren in dat gebied hebben Helen mooie algen in het : groen(licht en donker), rood, roze en het bruin. Bij een rivier waren er zoveel algen dat het een tapijt leek. We gingen ook een keer zwemmen en ik heb onder een waterval gelopen. Later moesten we nog door een riviertje oversteken. Ik liep tot me kin in het water. De derde dag gingen we heel veel zwemmen en ik ben van hogen rotsen af gesprongen in het water. En we zagen ook mooie gaten in de rotsen. En de volgende dag gingen we een boottocht maken en tijdens de tocht zagen we: vogels, schildpadden, kaaimannen, alligators, hagedissen en een dolfijn. De volgende dag gingen we weer terug met een klein vliegtuigje en we hadden heel veel turbulentie.

INFO
We hadden een fijn hotelletje met zwembad en inclusief eten.

We hadden een : leuken, gezellige en aardige groep.

Het gebied is vroeger bezet geweest door de FARC, dat was één van de guerilla groepen in Colombia. Nu mogen toeristen sinds kort dit gebied ook bezoeken.

De algen zijn hele bijzondere planten die alleen in de Caño Crisalles voorkomen. Als je ze stuk maakt duurt het vier jaar voordat ze weer aangegroeid zijn. Ze lijken op een soort hele kleine boompjes onder water waar wolken aan groeien. De algen verkleuren door het zonlicht . Ze zijn eerst bruin, dan groen, geel, roze en dan prachtig rood. Deze verkleuring kun je alleen van juli tot en met november zien.

Dieren die we gezien hebben zijn:
-    Stinkvogel, die eet poep van andere dieren en als hij dan aangevallen wordt braakt           hij het over zichzelf uit zodat hij enorm stinkt.
-    Kaaiman en alligators die heerlijk lagen te zonnen gezien.
-    Hagedissen van wel 80 cm gezien.
-    Misschien wel honderd schildpadden gezien die op takken lagen net boven de rivier.      Als ze zich bedreigd voelen dan laten ze zich in het water vallen.
-    Zoetwater dolfijn. Hiervan hebben we een paar glimpen van opgevangen.

1. Opa en oma:
    11 juli 2017
    Wat mooi allemaal Moene, vooral dat van die algen vind ik heel bijzonder. Liefs en een knuffel van opa en oma en een mooie reis verder hoor, opa en oma
  2. Opa en oma:
    11 juli 2017
    Geweldig Moene wat zien jullie veel en wat veel verschillende dieren heb je intussen gezien. Heel veel liefs en knuffels van opa en oma
  3. Petran:
    11 juli 2017
    Hallo moene hoegaat het met je? Met mij gaat alles top! morgen mail ik je meer
  4. Petran:
    14 juli 2017
    Hallo moene ons schoolfeest was super leuk!! En ik hoop je snel te zien. Groeten Petran
  5. Bijan:
    16 juli 2017
    Hey,Moene hoe is het in Cano Cristales en ik ben in een stayokay geweest en tot snel.
    Groeten ,Bijan