Bogotá, villa de leyva en aankomst palomino

6 juni 2017 - Palomino, Colombia

We gingen naar het planetarium. We dachten eerst dat het gratis was, we gingen gewoon naar binnen, maar we werden op onze vingers getikt. Toen konden we naar het museum, het was echt amazing, er waren allemaal dingen te doen. Zo als een dome ( een soort koepel ) en een soort sterrenbeelden zoeker enz.
De volgende dag gingen we in Villla de Leyva naar twee fossiel musea el fossiel en een onderzoekscentrum. Bij el fossiel hadden ze een kronosaurus skelet, botten, gebitten en de slakkenhuis fossiel dat zijn ammonieten. Bij het onderzoekscentrum, daar waren skeletten van zeedraken dat zijn een soort reptielen onderwater en echten rovers. Er was ook een sabeltandtijgertand, een skelet er van, een skelet van soort dolfijn met helen groten ogen en een skelet van een dino maar daar weet ik de naam niet meer van. De volgende dag gingen we paard rijden op echten paarden en geen pony’s. Dit was voor mij de eerste keer en het was heel leuk! Tijdens de tocht gingen we naar het huis van terracotta en een poel. De volgende dag was een echte reis dag eerst drie uur in de bus daarna 20 minuten met de taxi dan anderhalf uur met het vliegtuig en dan nog anderhalf uur met de taxi. We Kwamen eindelijk aan bij the dreamer hostel. ’S avonds gingen we lekker in het donker zwemmen.

1. Marja:
    9 juni 2017
    Hoi Moena, Alweer zo'n leuk verhaal. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik jullie bijna in het echt paardrijden en door het fossielen museum lopen. Woont er iemand in het terracotta huis? En jullie hebben zo te zien nog steeds mooi weer. Hier regent het al drie dagen. Veel plezier. Ik kijk uit naar je volgende avontuur!
  2. Ainoa:
    Hoi Moene , zo te zien heb je een hele leuke tijd daar. Ons schoolreisje was super.We hebben heel veel dingen gedaan.De dag dat we zijn aangekomen hebben we al gezwommen. Ik en Kaio hebben een fiets uit het water gevist. 2de dag zijn we naar het zwembad gegaan en daar was een super lange glijbaan!! We hebben ook levend indianenstratego gespeeld dat was leuk!!!! 3de we vertrokken weer. HEEL veel groetjes van Leon!!!!!!!!!!
  3. Ainoa:
    9 juni 2017
    hoi Moene, wat een leuk verhaal was dat zeg. bij het schoolreisje gingen we naar een zwembad en dat was super leuk. heb jij ook gezwommen in een meertje of de zee, vast wel! we hebben ook levend stratego gedaan maar dan met indianen dat weet je vast nog wel van vorig jaar maar dan met dieren. we hebben ook bakstenen gemaakt de rondleiding was wel een beetje saai. er waren in de tipitenten ook spinnen en hooiwagens. dat hoort bij de natuur. de volgende dag vertrokken we weer en we gingen eerts lopen naar het station en dan met de trein en weer lopen en daarna mochten we een ijsje eten magnum mmm lekker
    daarna nog even in een speeltuintje spelen en we moesten weer lopen bah dat hebben we al zo veel gedaan. we zagen onze ouders en dat was leuk. eindeeeeeee!! doei veel plezier in de landen van doris
  4. Ainoa:
    9 juni 2017
    Hoi moene, ik ga een verhaal voor je schrijven en het gaat over schoolreisje en ik ga het voor je typen de eerste dag was het best wel leuk we hadden heel veel lol maar het ging ook wel mis op de eerste dag want het was best wel veel ruziegedoe en de tweede dag valt het best wel mee. Wordt vervolgd......
  5. Ainoa:
    hoi, moene. ik vind het heel jammer dat je niet mee was.
    op dag 1 gingen we met de trein naar arnhem, en iedereen had veel snoep mee. en we moesten uiteindelijk al ons snoep inleveren. op dag 2 gingen we in wildwater zwemmen, het was heel vies!!! maar wel leuk, en daar na moesten we douchen in een douche, er kwam heel weinig water uit.dag 3 gingen we zwemmen in een heel groot zwembad , en daar was een heel irritant waterpolo team, en toen ze weg waren gingen we hun schoenen plat stampen. dus ze hadden erg veel pech. en in de avond kwam Sylvia pasta pesto maken, en het was heerlijk.
    groetje s van ripley.
  6. Maarten:
    14 juni 2017
    Hoi Moene,
    We wisten niet dat je een eigen reisblog hebt! We komen er een beetje laat achter. Gelukkig niet te laat. In het weekend ga ik met Maarten alle foto's zien en je reisverslagen lezen. We hebben veel in te halen. Maarten kijkt iedere dag naar het weer, nu in Colombia. En hij heeft een nieuw lievelingsdier: de zeeschildpad. Tot snel met nieuwe verhalen.
    Groetjes namens Maarten van Mouse
    M
  7. Bijan:
    1 juli 2017
    hey,Moene hoe is het in Colombia leuke foto's trouwens en ik denk dat als je terug bent dat heel veel dingen zijn veranderd op school,BSO en veel meer en jammer dat je niet op schoolreisje was het was daar heel leuk tot snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PS marw!