Peru

13 augustus 2017 - Lima, Peru

We kwamen aan op het vliegveld van Lima. Dat is de hoofdstad van Peru. Geslapen. En de volgende dag naar huacachina. Dat is een oase midden in de woestijn. We gingen daar metéén een zandbuggy tour doen. We gingen toen eerst met een buggy een stuk over de woestijn. Toen stopten we ergens en gingen we zandboarden van een heuvel af. Ik ging op mijn buik op een snowboard de heuvel af. Jammergenoeg ging ik niet super snel. Daarna gingen we een stukje terug om de zonsondergang te bekijken. Het was echt prachtig. De volgende dag hebben we gewoon lekker aan het zwembad gelegen en lekker gerust.

De volgende dag zijn we terug gereden naar Lima. En hebben daar het vliegtuig genomen om in arequipa te komen. We wilden eigenlijk met de bus, maar er was een aardbeving geweest en er lag een hele grote berg zand midden op de weg. De bussen konden daar niet langs. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van arequipa kochten we eerst op het vliegveld nog een lekker ijsje en daarna gingen we met de taxi naar ons hostel. De volgende dag een beetje de stad verkend en wat rond gelopen en dat was het voor die dag wel. De tweede dag gingen we als lunch bij een heerlijke creperie eten daarna gingen we naar een museum om een mummie te bekijken en nog allemaal andere dingen. En daarna gingen we naar een klooster, dat was echt voor de rijke mensen die non wilden worden. De volgende nacht moesten we om 3 uur opstaan omdat we met de bus naar Chivay moeste. Dat was echt heel vervelend om om 3uur op te staan. De eerste dag in Chivay gingen we naar thermale baden. Dat zijn heerlijke warme baden. Dat komt gewoon uit de natuur en is niet verwarmd. Het was echt heel lekker. Er waren 5 baden en ik ben in alle 5 gegaan. De tweede dag zijn we opgehaald met een busje. Toen gingen we condors  spotten. We hebben zo ongeveer 5 gezien. Ze zijn onwijs groot. Het is de op een na grootste vogel ter wereld! We reden weer iets verder.  We gingen wandelen en toen de gids even stopte zagen we ook nog een condor. Toen gingen we wandelen. Eerst ging het niet zo lekker, maar later ging het beter. We moesten wachten bij de brug, tot de gids kwam. Daarna gingen we de brug over. Dat was een hele erge schommelbrug. Gelukkig was die wel stevig. En moesten we even een klim maken en daarna gingen we lunchen. En daarna moesten nog meer wandelen om bij ons hotelletje te komen. We hebben wel 14 kilometer gelopen. Bij ons hotelletje hebben gewoon lekker een  spelletje gespeeld. De volgende dag gingen we een andere weg terug. M’n moeder en ik gingen met een ezeltje de weg terug. Toen we boven aan kwamen moesten we nog een stukje lopen. Om te ontbijten. Daarna gingen we nog een keer naar cruz del condor. Voor we daar aankwamen zagen een jonkie zitten op een rots en we konden echt heel dichtbij komen iets van 3 meter afstand of zo.  Toen zagen we heel veel condors. Toen gingen we weer terug naar ons hotelletje in Chivay. Daar gingen we nog even op de markt kijken en daarna gingen we weer naar thermale baden, alleen een andere. Dat waren leuke dagen.

De volgende dag gingen we met de bus naar puno. Daar hebben we geslapen. De volgende ochtend zijn we opgehaald met de auto en onze gids naar het titicacameer. Dit meer is heel groot en ligt in Peru en in Bolivia en ligt op 3600 m boven zeeniveau. Daar gingen met de boot naar een van de vier eilandjes. De eilandjes waren helemaal gemaakt van riet. De bodem was van riet, de huizen en de bedden ook. Ik vond het daar best leuk. De bewoners van de eilanden hebben ons verteld hoe ze de eilanden maken. Daarna gingen we terug met de boot. Daar gingen we lunchen, en daarna gingen we weer naar een ander huis. En we logeerden bij een gast gezin. De rest van de dag konden we lekker chillen. De volgende dag in zijn we naar een ander eiland gezeild. Daar bleven we even. En toen gingen terug zeilen daarna hadden we de hele dag de rust.  De volgende dag gingen we weg van het titicacameer. dat waren leuke dagen.

De volgende keer doe ik de foto's erbij!

1. Bassie:
    20 augustus 2017
    He jongen. Over een week ben je weer thuis. Geniet van de laatste dagen. Besos Bas
  2. Mous:
    22 augustus 2017
    Hoi lieve man, nog even en dan ben je weer thuis.
    Tot binnenkort en groetjes aan je mama's.