De Galapagos

12 juli 2017 - Galapagos Islands, Ecuador

SANTA CRUZ
We kwamen aan op het eiland Baltra. Daarna gingen we even met de bus naar de pont, de bus moest een paar keer stoppen voor een leguaan die midden op de weg zat. Na de pont moesten we nog 45 min met de bus naar het stadje van Santa cruz. Die avond zagen we twee keer een zeeleeuw in het haventje lekker te liggen luieren, dat was leuk. De volgende dag gingen we eerst naar het Charles Darwin center, daar was heel veel informatie over de dieren op de galapagos. Daar zijn we ook een route langs een schildpadden reservaat gelopen. Een tijdje later gingen we naar een heel erg mooi strand. Daar zagen we een groepje leguanen lekker te liggen zonnen. Daar gingen we ook snorkelen. De volgende dag gingen we naar een park met allemaal schildpadden, toen we daar heen reden kwamen we langs twee oude vulkaan kraters. In dat park kwamen we heel veel reuze schildpadden tegen, en er waren ook twee oude lava tunnels waar je door heen mocht lopen. De volgende dag gingen we met een tour naar het eiland bartolome. We moesten eerst heel lang met een boot naar bartolome, Tijdens de boottocht gingen we langs een plek met Jan van genten. We zagen ook blauwvoet jan van genten. Die hebben echt blauwe poten. Daarna gingen we weer verder naar bartolome. Voor dat we daar aan land gingen, gingen we nog eerst naar een ander eiland en dat was Santiago. Net voordat we aan land gingen moesten we snel in de boot stappen want de gids zag pinguïns. Daar gingen we 45 minuten wandelen, nou eigenlijk 10 minuten want we kregen heel veel uitleg over de lavasteen waar vroeger een lavastroom was en de gaten waar gasbellen uit kwamen. En daarna gingen we naar bartolome waar we naar een uitkijk punt gingen met een prachtig uitzicht over bartolome en santiago. Na het uitkijkpunt zijn we gaan snorkelen en heb ik zeesterren en nog allemaal andere vissen gezien en ook nog pinguïns zien zwemmen onder water. En daarna gingen we weer terug met de boot. Dat waren hele leuke dagen op Santa cruz.

ISABELA
We gingen de boottocht maakten van Santa cruz naar Isabela. Het was echt hotsen en klotsen op de golven. En kotsen in het zakje. Toen we aan kwamen gingen we naar ons hotel. Later gingen we nog naar een baaitje om te snorkelen. Daar zwommen veel baby visjes.
De volgende dag gingen we naar Los Tuneles, met een tour. Voordat we gingen snorkelen zagen we een groepje blauwvoet jan van genten met twee jonkies. Tijdens het snorkelen zagen we 10 zeeschildpadden en bij een was ik op 15 cm afstand, 2 zeepaardjes, 3 wit punt rif haaien en een school van wel twintig roggen. Dit was echt super leuk!
Toen ik later op het strand lag was er een muur vol zwarte leguanen.
Op dinsdag heben we fietsen gehuurd. Tijdens het fietsen gingen we naar een Landschildpadden reservaat. Later ook naar flamingo’s en reuze schildpadden. En ik ben op een uitkijk punt geweest.

SAN CRISTOBAL
We gingen met de boot terug naar Santa Cruz en daarna naar San Cristobal. Daarna gingen we naar ons hotel. ’s Avonds gingen we naar een restaurantje waar voor een strandje lag met heel veel babbelend zeehonden. De volgende dag gingen we naar een kratermeer. Daarna gingen we snorkelen in een baaitje en daar zagen we 3  zeeschildpadden zwemmen. De volgende dag wilden we met de zeeleeuwen gaan zwemmen. Maar dat kon niet, want twee mannetjes zeeleeuwen hadden gevochten. Een wilde niet dat we in het water gingen en joeg ons er steeds uit als wij er even in gingen. Het was ons 1 keer gelukt om onder water een zeeleeuw te zien zwemmen. Ik zag m zelfs met een visje in zijn mond.
De laatste avond op de Galapagos was weer op Santa Cruz. We hebben in een  creperie heerlijk gegeten. De volgende ochtend vertrokken we naar Lima. Ik vond het heel lastig om te vertrekken. Ik vond het een van de leukste dagen van de reis tot nu toe. En het was de grootste biologieles van wel 10 dagen lang!

1. Opa en oma:
    25 juli 2017
    Tjonge tjonge Moene wat zal je genoten hebben. Geen wonder dat je eigenlijk niet zo'n zin had om naar LIma te gaan. Je hebt een knalgoede reisblog gemaakt. Ik zie het zo voor me wat je allemaal hebt gezien. O, ja, nu ga we nog de foto's bekijken. Knuffel van Opa en oma
  2. Bassie:
    26 juli 2017
    WOW, en die biologieles ga jij me straks ook geven?
    Kan me voorstellen dat je hier wel een beetje moe van bent.
    Heel veel plezier nog in Peru.
    Knuffel van Passiebloem
  3. Fons:
    26 juli 2017
    Ha Moene,

Ik vind het erg leuk om jouw blog te lezen. Het kan mij niet lang genoeg zijn. Hoor graag over Peru. Tot snel

Groet Fons
  4. Opa en oma:
    27 juli 2017
    Moene je hebt echt leuke avonturen meegemaakt en vind het ook super leuk om te lezen hoop snel weer wat te zien.
    xxx Nadine
  5. Maarten:
    30 juli 2017
    Hoi Moene , wat een mooie dieren heb jij gezien. Dat is mijn droom om heen te gaan. Ik ben net terug uit Portugal. Daar heb ik mooie diertjes gezien, zoals : flamingo's , gekko's , ooievaars die met tientallen in de lucht vlogen. Er leven daar ook kameleons en civetkatten. Dag Moene tot de volgende keer